cinta pada seseorang akan membuatkan kita rindu, cinta pada Allah akan membuatkan kita ingat padaNya, cinta pada kampong akan membuatkan kita sentiasa rindu dan sentiasa mengingatinya

Sunday, December 18, 2011

sejuta kenangan, seribu impian

Assalamualaikum..

hari ni..

sebuah kenangan yang dikongsi bersama
suka duka
senda tawa
dirai bersama
moga hari ini, menjadi titik mula untk terus mencapai dan menggenggam sejuta impian 
yang bakal kita peroleh di hari mendatang
insyaAllah

^_^


Thursday, November 3, 2011

gembira bersama keluarga di UPSI

Assalamualaikum..

finally, we meet again..
ouh my gadis kampong !!
love u ! miss u !
muah
^_^

new entry...with new spirits and....with new family

WELFARE AND SERVICES BUREAU 
(from google translate) hehe
in malay we call it as 
BIRO KEBAJIKAN DAN PERKHIDMATAN sesi 2011/2012

the most meaningful day is the day that i shared anything about life wif them...
so cute !!

each members are sporting and loving
sharing each problems and opinions
wow !! really meaningful day for me..
love them !!

the meaningful relationship will never end
^_^

hopefully we will enjoy this session in 

BIRO KEBAJIKAN DAN PERKHIDMATAN 

i'll gonna miss our cute sys kak lai and our gentle boy abg am

salam aidiladha to my new family

WELFARE AND SERVICE BUREAU

love u all damn much !!


p/s to all
love your responsibility !! do your work properly !!
learn from the past !!
think positive !!

love u ollz !!

salam

Monday, October 31, 2011

kini~

Assalamualaikum...

alhamdulillah kini...
aku tak lagi dalam kesedihan,
tidak lagi aku berada di dalam kedukaan,
dan tidak lagi aku besenandung irama mngikut lentok linangan air mata.

aku bersyukur~

alhamdulillah..

terima kasih kepada kawan2 yang banyak membantu...
syunk kamo0

^_^

Sunday, October 23, 2011

saya yang menurut arahan !!

Assalamualaikum...

ye saya lah orang tu !!
saya yang menurut arahan !!

hehe
^_^

pengalaman yang mematangkan fikiran..
akhirnyaa...
dapat jugak saya dilantik..
alhamdulillah..
sungguh bersyukur...

mudah2an pengalaman ini dapat dipraktikkan di sekolah kelak 
insyaAllah
^_^

ape ke benda yg aku dok havoc sngt ni...
syuuuuuuuuu !!!
RAHSIA

bila tiba masanya nanti aku share ngan u ollz !!
heee~

ya !!
saya siti nor naqiah binti jusoh sedia menerima arahan !!

c yaa !!
salam


Monday, October 17, 2011

sesuatu

Assalamualaikum..

sesuatu ??

sebuah kegembiraan yang terpancar..
tak tahu dari mana..
kebahagiaan yang dikongsi bersama..
tak tahu dengan siapa..
keseronokan yang dialamai..
tak tahu kenapa..

memang sangat sesuatu..

^_^

curious

<??>__<??>

p/s to ollz
bile da rase sesuatu tu...cepat2 la tulis kat blog..cam sy wat ney..haha

kenape yek ??
humm..



Saturday, October 15, 2011

keikhlasan dibalas kebahagiaan

Assalamualaikum...

hari ini...
tanggal ini...

aku dan sakinah telah melaksanakan tugas kami sebagai rakan exco kebajikan dan perkhidmatan..
alhamdulillah..

satu kes hari ni...
student dip sakit kaki...
ta boleh na bejalan..
atas usaha ilham (exco kami) dan kak hala..kami berjaya bawa student tu kat klinik...
at first...
aku ingatkn felo yg na antar kami..
tp...kawan ilham yg tlong..sungguh berterima kasih padanya...

mule2 dkat tg malim jew..dah pulak kne posting kat slim river...abg ue pon drive la smpai sane..
baiknya hati beliau..
subhanallah

student tu name dy wada...sangat ceria, pramah n sporting...
da mcam satu geng da kitorg...
ya Allah..
keseronokan yang aku rase ni lain sngat..
mase balik...
nyaris lagi na singgah kt tasik slim river...
tp..memikirkan wada sakit n abg ilham yg tgh risaw..
so ta jadik la...huhu
sepanjang jalan dyorg tunjukkn kami tempat2 yg kami sndri tataw..
sangat seronok ok !!
haha

alhamdulillah kaki wada tadak ape2..
mudah2 cepat sembuh sblom balik sabah..
sy syang kamu wada !!

kenagan yg indah...
akhirnya dpt jugak hajat na tlg org...mudah2an kami dapt jalankn tugas seikhlas hati kami lg..
insyaAllah..

terima kasih kepada semua yg terlibat

p/s to korunk
menolong dengan keihlasan akan dibalas dengan kebahagiaan..
percayalah...insyaAllah..

^_^

pengembaraan 14/10/2011

Assalamualaikum..

ouh pengembaraan yang sungguh menakjubkan..
1st of all...i would like to thanks to my beloved friend...kamben a.k.a grah...
hehe..kerna sudi ditemuduga..

ouh kawan !!

tempat temuduga di taman suria KLCC..
penemuduga of course me !!..
admintnyer kecik, mira dan kak ros !!
tujuan temuduga untuk menyiapkn assignment 3p..
dan akhirnyaaa....
siap sudaa !!

ouh assignmentku !!

penemuan tourist from korea menambahkan seri geng kami...
name dy arum...
sangat sporting...keje akauntan...memang mase 1st jumpe dy berabok masing2 speaking..hahah...abes sume sleng tekeluar...memang sangat menguji grammar btol lah...haha
for the 1st time arum mengenali agama islam...
bangge plak bile kitorg cerita tentang islam kat dy...
macam2 dy tanye...
kami pon mcam2 jawapan yang indah2 kluar dr mulot ni ha...haha
time lunch
ciap blanje sate lg...mira n kcik plak blnje dy air kelapa...maklomlah arum teringin na minum..so...mereka belikan lah..haha...soalan maut yang ditanya oleh arum..do u eat PORK     ??? terkasima sejenak...hahaha...
rindu na jumpe dy lagi...

ouh sahabat pena !!

next destination after the interview session...
PETROSAINS
akhirnya dapt gak aku jejakkn kaki kat petrosains...
keterujaan teserlah bile dapat nek helmet begerak...haha
kali pertama aku jumpe n bekenalan ngn T-rex..ciap nyanyi2 lagi..haha (sakai kejap)
semua menda kitorg cube !!
gamba ??
ta pyah ckp lah...selama 2 jam stengah tuh mase kami abis kat situ jew...
memng seronok sngat !!

rase angin taufan mcam mane, gempa bumi, bau udara zaman dulu (busuk ouh)
banyak input yg kami dapt
sangat seronok !!

alhamdulillah  

^_^

moge pengembaraan ini tidak akan terhenti di sini..

ouh sains !! 
hati aku telah jatuh padamu..haha


p/s to all
belajar sesuatu yang baru adalah sangat menyeronokkan
cubalah !!

^_^

mai tengok kejakunan kami di petro sains





Thursday, October 13, 2011

keluarga ~_~

Assalamualaikum...

ouh keluarga !!
sayangnya aku padamu tidak mampu diungkaikan lagi,
kebahagiaan aku bersamamu membuatkan hidupku berubah,
daripada seorang yang pendiam kepada seorang yang banyak bercakap,
ilmu yang dikongsi bersama akan selamanya ku kenang,
hanya satu yang ku pohon,
agar keakraban dan keharmonian keluarga ini...
kekal abadi hingga ke ahkirnya..

bukan madah yang ku tulis,
bukan juga ayat jiwang yang ku karang,
sekadar ingin merafatkan kesyukuran..
kerana...
hati ini tidak lagi sayu seperti dulu,
keluarga ini begitu bermakna dalam hidupku
^_^

3 keluarga aku
1) keluarga di kampung
2) keluarga biro kebajikan
3)keluarga at14 (pend. matematik)

terima kasih kepada biro kebajikan dan juga rakan seperjuangan AT14 kerana kamu..
hidupku kini lebih bermakna..
i love u all damn much !!
moga keluarga kita takkan berpisah selamanya...
huhu

salam

Monday, October 10, 2011

hanya Allah yg tahu

Assalamualaikum...

ya Allah..
seandainya aku mampu merubah masa ini,
akan ku ubah ke masa silamku,
kerinduan yang teramat sangat terhadap sahabat-sahabat perjuanganku,
hatiku tidak pernah kosong dengan kegembiraan yang dikongsikan bersama sewaktu dahulu,

tetapi kini....
hanya Engkau sahaja yang ada dikala aku kesedihan mahupun aku peroleh kegembiraan..
Alhamdulillah...
aku bersyukur kerana aku tidak keseorangan...

ya Allah...
terkadang hati ini mencemburui mereka yang punya insan yang menyayangi mereka..
tatkala aku..
terus sendiri tanpa peneman yang setia mendampingiku..

aku tahu dan aku yakin..
mungkin belom takdirku lagi untuk mengalami perasaan itu...
aku akan terus menunggu...
menunggu sesuatu yang pasti akan menjadi milikku kelak..

insyaAllah..

dengan berbekalkan doa, aku akan terus menunggu BAKAL IMAMKU hadir menceriakan kehidupanku kelak..
mudah-mudahan semuanya dipermudahkan olehMu
AMIN

^_^

Sunday, October 9, 2011

hari minggu yang bermakna

Assalamualaikum...

hari minggu yg sungguh padat !!
ouh penatnyaaa -___-,

disebalik kepenatan ini..
terselit sebuah kengan yg sungguh bermakna..
perkongsian ilmu sesama makhlukNya

hehehe
^_^
sbnaqnya pagi ni pada pkul 9 pagi telah berlansungnya 'BENGKEL PERAKAUNAN' anjuran kami (aku, nurul, sakinah dan yanti) yang mana totally kami lah yg arrange semua tuh !!

buka ape..bengkel ni adalah tugasan kumpulan untuk subjek minor kami (akaun awalan)
memng terbaik lah peserta bengkel kami..

bengkel ni kami buat dkat BALAI RAYA KG BARU A..
dan Alhamdulillah...semuanya berjalan dgan lancar dan banyak responds yg kami terima..
ternyata mereka sangat2 berminat dengan akaun..
dan mereka juga faham apa yg kami cuba sampaikan...
Alhamdulillah...

DAH BOLEH JADI CEKGU DA NI

haha..
pengajar nurul..
aku just bg soalan dan bincangkan...
hehe....
memng best lah kongsi ilmu dengan teman2 semua..

mudah2an A for AKAUN AWALAN kami..
amin...

p/s to korunk2..
berkongsilah sebanyak mana ilmu yang korang ada dengan rakan2 korg..ternyata berkongsi ilmu ni memng sangat seronok..
Alhamdulillah

okkeyyh !!
next assgment plizzz !!
hehe

salam semua

c yaaa
^_^

Monday, October 3, 2011

ape semua ni ??

Assalamualaikum...

pagi yang begitu ceria..
malam yang sungguh hiba..

ya Allah !!..
ape dosa aku dah buat ni ??
kenapa mesti jadi mcam ni ??

sayang ??
ape itu sayang ??
hahaha
meaningless

bile hati da hancur
air mata mengiringi..
hanya dengan harapan yg luhur
hati ini takkan disakiti lagi
air mata takkn berlinang lagi

cukuplah semua yg aku lalui..

NOW focus on stdy !!
CEREER IS EVERYTHING, LOVE IS NOTHING

wahai sang pengguris hati
hari ini air mataku membasahi pipi
hari ini hatiku berkecai lagi
jika hari ini kau cabar gadis ini
aku yakin dengan takdir ini
takkan aku mendekatimu lagi

bersendiri adalah jalan terbaik buatku
aku yakin dengan takdir Allah

BERSABARLAH WAHAI SANG HATI
JANGAN KAU PERNAH MENGALAH LAGI
JANGAN KAU PERNAH DISAKITI LAGI
JANGAN SESEKALI KAU MENGINGATI KEPERITAN INI LAGI





Sunday, October 2, 2011

rasmi sudah ~_~

Asslaamualaikum..

entry kali ni..
umm ???
ape yg rasminye tu ??
rasmi couple kew ?? hahaha
memang tak lah kan...'

sebenaqnya hari ni aku dan kawan2 REXCO (rakan exco) bagi biro kebajikan kini telah sah dilantik..
baru je kejap tadi..
hehehe..
alhamdulillah..
hasrat hati aku na trus membantu org dipermudah dengan care ni...
best ouh biro kebajikan KHAR (kolej harun aminurrashid) ni..
even KHAR pling ramai penghuni..
ta bnyk masalh pon..
TERBAIK lah korunk !!

slame 2 hari..seriously aku penat sngat2..
sampai na tido pon ta ckup..
aku terlibat dlm kursus pemantapan rakan exco..
memng MANTOP lah !!

yg penting group 8 da best lah !!
dpt num 13 dpd 13..
yes !!
yg penting epy !!
haaha

p/s to korunk2
jalankan tangunggjawab korunk dgn sebaik mungkin keyh !!
jgn abaikan !!
ingaaatt !!

okkeyh !!
c ya...
salam

Friday, September 30, 2011

hari ini ^_^

Assalamualaikum...

hari ni memng penuh dengan pengalaman..
umm..
 pengalaman ape tuh..
huhu..
meh na habaq mai..

pg td dgan semangat n jayanya telah pergi ke key eyl besama2 kecik n nurul..
*ouh indahnya dunia tadak klass ari jumaat*
haha

kcing $$ kcing $$ kcing $$

adeyh ! duit keluar lg..
huhu...
g masjid india bukan maen lagi shoping slendang n tdung..

skali pikir kalo dah alang2 g baik bli tuk mak skali...
bile bli tuk mak tepikir lak pasal adik..
ouh keluargaku !!
hahaha
^_^

kegilaan aku terhadap angry bird ta dpt dibendung..
abs duit aku laburkan utk memiliki kerongsang "burung marah" tuh..haha
ouh dunia !!

duit $$ duit $$ duit $$
knape ko tank lekat kat aku huh !!

aku bsyukur sngt sbb perjalanan kami diberkati Allah..
setiap persinggahan kami mesti ade surau..hehe
1st time g pudu..
suraw dy luas n shantek !!
huhu..
ciap ade solat berjemaah lagi..kelaaaslahhh !!

mase na balik td..ade kes GEMPAK pnye..
pak cik bus n abg tiket gadoh..
kecian pak cik ue..
dy ta salah pon..
sebab kcik pon na gadoh..seb bek ta jadi na betumbok..
maklomlah darah mude..seb bek pak cik ue penyabor...
sumenye jd gare2 abg tiket ue suruh uncle ue ke depankan bus tuh..tetibe lak abg ue hot sbb uncle ue berenti kat tmpt yg spatotnyer..

tup..tup..
diorg be 2 ue memng da lame smpan pasaan marah..tnggu na lpas jew..
huhu..
bebakul gak la uncl ue bebel dlm bus..
ble azan bunyi dlm bus ue bru pakcik ue snyap..
smpai terbawak2 dlm bus..
memng kecian  
U_U

last but not least
akhirnya dapat gak aku merasa mkan TUTTI FRUTTI yang telah ditaja oleh bf kawan aku...
ouh lazatnya..
mai tgk mai !!



p/s to ollz...
explore and searching is a go0d learning

banyak berjalan, banyak dapatanyer
hehe  ^_^



Monday, September 26, 2011

3 minggu sudahhh !!!

Assalamualaikum..

3 minggu ??.. 3 weeks ??..
ape tu ??

mcam2 da yg ade dlam pikiran korg kn..
actually, almost three weeks i'm done with my lect...
oh !! pantasnya masa berlalu..

smakin lame smakin aku cintakn math n akaun !!
wallah !!..
cm ta cye jew..

dlam mase 3 minggu ni jugak bnyk kawan2 baru yg aku knal..
dan juga lect bru..
trut ta lupe pemikiran baru..
FINANCE
..
haha
mate duitan ke aku ??..
haruslah tidak..
just maw berjimat cermat sahaja...
jgn salh fahm..
ape2 po.. UPSI tetap di hati no matter what happend..hehe
lub ollz

p/s to korunk2
blajo la renrajin yek..

jumpe lg..
salam

Thursday, September 22, 2011

sekali lagi

Assalamualaikum..

ya Allah...
buat sekali lagi aty aku terluka..
knape ye ??

hanya Allah sahaja yg tahu..
hindarilah aku dari siksaan yg perit ni ya Allah..
sukar untukku menerima semua perbuatannya

cekalkanlah hati ini,
agar aku bisa menagkis segala kekecewaan ini.
kuatkanlah jiwa ini,
agar aku bisa menerima dan meredhai kedukaan ini.
teguhkanlah pendirian ini,
agar kekecewaan dan kedukaan ini tidak akan berulang sekali lagi.



salam

Wednesday, September 21, 2011

semangatku @ my spirit

Assalamualaikum..

curious x title entry kali ni ??
bhahaha  ^_^

spirit !! ouh my spirit !!
tataw la cm new na cite..

na kate ilang..umm ??
maybe not 
na kate datang..umm??
maybe yes

hahaha
ni na habaq mai..
every time i entered the class, i will enjoyed with it..
its all because the MONEY !! INVESTMENT !! which is the sub topic that we need to learn it !!
ouh !!
I LOVE INVESTMENT !!
semangat utk trus majukan dri..
bak kate my lect
"duit tu kalo awk simpan, simpan dan simpan memang la betambah, tapi ta berkembang. setiap kali simpan mesti ada keluar"

yes !!
drpd situ i fell in love with MONEY for my future life !!
insyaAllah..

ouh !!
ta sabanyer na besar n keje...
bisnes come to me !! come baby !!
haha

p/s to ollz
its just not about the money, but its all about the future
think about it !

c yaa...
salam

Tuesday, September 20, 2011

akaun ouh akaun

Assalamualaikum..

fuhh !!
major matematik, minor lak akaun..
akhirnya tercapai gak ape yg aku na..
alhamdulillah...

minor yg aku amik tuk sem ni
akaun awalan n prinsip kewangan..
yess suke utk aku ulangkn PRINSIP KEWANGAN

yes !! finance...RM !! RM !! RM !!
kcing !! kcing !! 
money come to mama

haha..
lect dy memng terbaik lah..
asgment fully in english..yes !!
all the accounting step and its small item must be in english
wow !!
ta gelabah lak aku an..
aku redho jewp !!
haha
yg penting its all about the money !!
investment !! i'm really2 intrested with that !!
oh yeah !! tomorrow !! finance we will see again...

hehe

p/s to ollz
always alert with ur money !! 
there is nothing happend with ur money if u just keep it n add it into ur bank
do some investment for that !!
ouh yeah !!
gud luck yaw !!

c ya
salam

Saturday, September 17, 2011

terima kaseh kawan

Assalamualaikum..
wallaweyhh !!
trima kasih kawan2...
korunk semua da hiburkan hati aku..
hati aku yang kosong sebelum ni korunk da isi semula dengan kegembiraan..
trima kasih sangat2 !!..

for the AT14 (pndidikn math) thanx korunk..
terbaik la jamuan raye td..
hehee

p/s to korunk2
bercinta tuh bercinta juga, tp jgn smpai lupekn kwan2 yg ade bsame korunk ta kire mase sdih mhupun snang k..hargailah kawan korunk tuh !!

lurve u ollz !!

salam

Monday, September 12, 2011

kenapa??

salam..

ya Allah...
kuatkanlah iman aku, tabahkanlah hati aku..

aku tahu ini semua dugaan buatku untuk aku jadi lebih matang..
memng betol kate org..
pengalaman mematangkan kite

Naqiah harus kuat !!
jangan lemah !!
jangan sesalu menangis kerana mereka !!

USELESS sume ue !!
insya Allah..
aku yakin..satu hari nanti aku akn jumpe yg terbaik buat aku..
bersabarlah...
walaupun keluarga jauh tp mereka tetp di hati sy

sy syg kluarga sy..
ya Allah..
kuatknlah hatiku..
aku tank trus sayu begini...beriknlah aku kekuatan itu ya Allah
biarlah hatiku ini hancur buat kali ini sahaja..



Friday, September 9, 2011

malam ini

Assalamualaikum..

knape dgan malam ni ??
ape yg ta kne dgan malam ni ??
ape yang dah jadi pada malam ni ??

hahaha..
macam2 soalan kluar kan ?? kan ??
sbnarnyer mlm td ade marhaban kat rumah..
lame dah ta tgk org marhaban..huhuuu
yg bestnyer membe keje aku yakni jun dtg...
then pelbagai gosip dah kuar...ape lg...hahaha

tp memng best lah..
mak ciap wat langsir bru lh..
shantek ouh !!
n pd malam ni aku tlah dedahkn identiti aku kt sorg hamba Allah ni..
hahaha
melambung2 pujian yg dy bg kat aku...da cm mael lambung da...
aku redha jewp dah org puji an..hahah

terime kasih kpd org yg memuji e2...haha

p/s to ollz
sekali skale join marhaban best jugak ouh !!

jumpe lg..
c yaa..
mate da berair ouh..
tdo dlu
salam



Wednesday, September 7, 2011

my own dishes ~^_^~

assalamualaikum..

wah dishes..tetibe lak lapo perot ni..
hahaa
hari ni mak n bapak g sgamat sbab na bli keperluan rumah..
ok fine !! mak kate
"angah ko masak la ape2 pun, sayur ade dlam peti tu, mak pegi dulu, jgan lupe ambik adik"
wah !! bkn maen lg pesanan mak..

yes !
oleh hal yg demikian terciplah my recipe  ^_^
sbnarnye takot gak buat2 skali tak jadi..
tapi bile tgk my lil sys mkn cm beselera jewp..
yes !!
ternyata MANTOP !! haha...

ni haa lauk sayur yg aku msak td...hehee


ni adik aku merangkap tukang rase mskan aku..hehee



then mlam...
my lil sys buat tempahan kuih cornflakes plak dah sbb esok dy na bwk g skolh..
ok..fine !! aku buat..
1st na bake...ya Allah memng agak aneh..
bleyh TERhangus ouh cornflakes ue...
ciap berasap2 bagai...
hahaha
suhu dy bukn maen tinggi lg..mak ckp bakar 5 minit jewp tkt hangus...aleh2 5 minit pon hangus..
then brulah menjadi..
ni la hasilnyerr
^_^





Tuesday, September 6, 2011

my l0ve


Do i need to love someone who doesn't love me ??
am i to0 desperate about love ??
why its happpend to me ??
am i wrong to be in love ??

only Allah knows about my destiny
i'll keep waiting for my true love


     



Monday, September 5, 2011

bile da sunyi u_u



salam..
yes !!
akhirnya...sensorg jugak aku akhirnya...
sume membe da blik..
bile da rase sunyi ni mule laa....
teringat si dia yg tah ingt lg ke ta kt aku ni ha !!
patot kew aku ingt dy lg..
ya Allah..

hummm
ps to ollz : if korg bosan jom dgr xfresh fm...best ouh lyan indie skali skale  
^_^
meyh tkan cney

Sunday, September 4, 2011

ceritera raya aku

salam semua


yess !!
na crite pasl raye

mlm raye op kos sebuk dok iron bju..haha..xcited la ktekn
1st raye:- ptg bru bjaln..pagi duk sebok bancoh air tok tetamu yg dtg..
2nd raye:- start balik rompin..jenjaln umah mak ngah, mak long n mak lang !! memng best lah..ala2 kampong gitu..
4th:- da ade kt kratong n trus mengorak langkah ke hutan lipur sungai pandan ni haa singboardnyer



dengan berbekalkn kfc bucket..kami duk bekelah kat sane..maen air terjun smpai selsema..yess !! memng terbaik la korg


5th:- abeh sume umah membe aku p beraye..besama2 geng2 aku yg terchenta..syunk korunk sesngt  ^_^



ok..
thats oll about my eid for 2011..
i love my friends damn much !!
dyorg banyk ceriakn idop aku..
alhamdulillah
^_^

ps to ollz: beraya jangn sakan sngt aw..hakhak..ingt org tersyunk  ^_^
c yaa

salam

Saturday, August 27, 2011

sharing is caring

       kenapa malam ni aku rase sedih sngat..
kenape ye ??
humm
u_u
biasanya ade aje tempat aku na ngadu n luahkn pasaan..tp skang..sunyi seyh !!
did i need someone ?
arhh !!
serabut pikir..
yg penting life need to go on !!
yeahh !
someone plzz come to me !!
hahaha
 

Tuesday, August 23, 2011

Mudah-mudahan semuanya baik2 saja

Assalamualaikum

2 hari dah berlalu..
mak long still lg kt hospital
umm  -_-, 

sdayh sngat bile tengok mak long tebaring kat katil
hari ni mak long operate
alhamdulillah semuanya ok 
lbey kurang 4 jam mak long dlm blik bdah sbb na buang ketulan kat blakang badan mak long

mudah2an semuanya ok 
n i hope mak long will be back before eid
even i ta dpt na mrase ktupat palas mk long
its ok..
dpt jumpe n beraya ngan mak long time raye pon da syukur alhamdulillah
~n_n~

p/s to ollz
tolong doakan mak long sy cepat sembuh n dpt beraya ngn kami sume k

salam

Thursday, August 11, 2011

betol ker ?? ~ya Allah~

Assalamualaikum.

ya Allah...da dkat seharian aku duk mikir pasl menda ni..
da bnyk pon org komen.
graduan UPSI ??
knape yek cm ue ??
btol kew sume tuh ??
na taw menda apew ?
meyh klik sini

hah !!
korg rase btol kew ??
ya Allah..
permudahkanlah segala urusan dan murahkanlah rezeki kami bakal graduan UPSI..
aminn...

Wednesday, August 10, 2011

KERJA

SALAM
 hari ni da hampir sbulan aku kerja..
wow !!
aku kerja ??
humm..
for the 1st time aku berdikari..raye sakan gune duit sndri..
alhamdulillah..nk jugak mak aku lpaskn aku nk g kerja..
ok fine !! thanx mom !!

lagi 2 minggu aku nk brnti ni mcam2 plak jadi..
lpas sorg2 mintax num fon..
nk bg kew ?? kne bg kew ??
aish !! dilema pekrja aku !!

akhirnya 3 hari lpas aku bg num kt mamat sorg ni..
muke taleyh bla comel dy..
seriously aku ta pndg muke k !!
hahaa  ^_^
dy memng tnggu mse nk num aku..kecian lak bg dy tnggu lme..
nme dy ayie..
1st jumpe mse dy nk bli ubt batuk..
nk bli ubt yg manis !!
sumpit taleyh bla..ade plak ubat yg manis..tuk budk2 ade lae..
stat drpd saat tu aku rapt ngn dy..
please !! dont misunderstand !! aku KAWAN je ngn dy..
dy comel n lembut serta hormat gurl !!

tadi....
yes...
baru jew sekejap td..aku jumpe dy..
dy dtg kdai nk topup..
duk lpak tgk muke dy jew da wat aku tenang...
fuhh !!
tp....
maslhnyer...
dy org klantan doe !!...
hummm...
problemo !!
cre ckp org ganu !!...wah jtuh haty suda !!
hahaaa...

yg penting aku njoy kije kt situ...
even bos cerewet
(mklomlh 1st kije) 
mkin lme mkin sronok rase..ramai org aku knal..n rmai org knal aku..hahha.
papae pon..
pengalaman itu penting untuk mudahkan hidop kite..
ok ollz jumpe lagi..
sblom ue..

p/s to korunk !!
carilah pengalaman sebanyak yg mungkin..nanti snang skit nk dpt kije..
elakkn dri korg dpd besikap TAK JUJUR..kecian doe bos korg. dyorg untg ta brape sngt..tmbh korg solap duit dy mkin kurg la untung..tah2 leyh rugi..

ingt sumeee !!!
c yaa !!

salam
^_^

Monday, June 27, 2011

renuion 5RC '08 2011

Assalamualaikum
tanggal 25 dan 26 jun..
iaitu hari SABTU dan AHAD
detik yg paling indah penah aku alami..
REUNION 5RC '08
at PANTAI PASIR LANUN, PENYABONG, ENDAU JOHOR.

1st Alhamdulillah..syukur yg ta terhingge kupanjatkan kehadrat Ilahi..akhirnya selesai juga reunion ni dengan jayanya walaupun ade sedikit masalh namun tetap meriah
alhamdulillah

sepanjang 2 hari hidop aku sebok dengan urusan reunion ni..aku happy dengan ape yg dah dirancangkan dan sudah pun terlaksana jadual pelaksanaan reunion kami ni bermula pada

JUMAAT
~shoping segala barang masak untk reunion serta makanan ringan
~peneman aku ATIKA, SABRI dan EMY..sumpah seronok shoping ngan dyorg..
<kedua2 lelaki ni sangat bertangungjawab sumpah ta tipu>
sedikit pun tadak rase terbeban bile shoping ngn dyorg..
best sngt..


SABTU
~janji pukul 7 a.m bertolak dari keratong tapi sumenyer janji palsu..akhirnya 7.35 kami bertolak itu pun dengan penuh dugaan serta onak dan duri bilamana pintu van leyh terlari landasan then tecabut sebelah..hahahha..hanya Tuhan je yg tahu betapa pedihnye perot kami duk gelak pasal pintu tuh..blom pegi lg da wat prangai si pintu ni...hahha


~sebelom bertolak, perjalanan kami ini dimulakan dengan bacaan doa yg diketuai oleh emy..memang riuh sekali bila adila n azila ada..dyorg bukan maen riuh lg duk menyembang..haha

~van begerak trus then berenti dkat rompin sbb my baby skit perot...haha..memng da cm satu family lae...tibe2 kt tandas ade makcik tanye..."ni keje ape ni paki baju warna ni ??" haha...mase ue aku. tikah n zulia jew yg ade...aku punye tahan nk gelak..hahaha...sampai van bru crite then trus dyorg glak jew...



~pejalanan diteruskan n akhirnyaaa..smpai jugak kat destinasi yg dituju lbih kurang pkul 10..

~semua turun then bergambo dlu bru dok punggah makanan..then g sewa tapak..memng best sngt mkn ramai2 besama kwn2 da cm satu family da ase...huhu


~abs selesai semua sklai n tukar baju...main satu game belon beracun (belon+tepung+minyak) memnag MANTOP !! hahah...bling punye baling ta blom sampai kt org kedua da pecah ats muke..appa daa...dasar belon rm2..ahahaha...cepat naw pecahnyer..haha

~hujan mule turun pkul 12 lbey..khemah ta pasang lagi..ape na buat ni ??..hahah..bile setitis air hujan jatuh kt muke kami..kami pon bgegas lae duk pasang khemah....khemah ade 2 jew..satu besar satu kcik..ckup la tuh..hahha





~then..emy, shahrizal, pikah, ain n zila g bli ais tuh bancuh air sirap...ta best la da men ta dpt air sejuk an.ahahha...pastu tnggalla saki baki geng2 aku....boleh dikatekn sronok lae..tibe2 ujan turun lebat..perkhh !! aku bru ingt na masuk khemah..tp..da alang2 na main ktor n mandi laut so lbih baik aku main jew ujan..memng best loe men bola tampo dlam ujan..ahahhaha..ta pnah dibuat orng..

~ais da smpai..perkhh !! sejuk ank tekak masing2 dpt minum air sejuk..huhu..pas abs jew minum..kitorg trus wat aktiviti..aktvt kali ni ta dak dlam snarai ajk aktvt..kitorg main game tradisional galah panjang...group bahagi 2..5 org stp kumpulan..memng best sngat maen..tetibe ade lak sorg hamba Allah dlam group aku dgan banggenyer main galah panjang dengan menggunakan rules sndri..ahaha..ade plak org men galah panjang boleyh ptah balik..hahaha...aneh2 jew..yg penting memng best la men galah panjang mase hujan...sejuk+seronok !!

~abs jew galah panjang..kami sume trus belari ke permukaan air..perkhh !! memng seronok gler r kne air pantai..stelah sekian lama aku nk p akhirnya smpai jugak kaki aku dkt air laut ue..hahaha..maen lawan2 ombak..baling2 pasir..sapu pasir kat muke org..duk sembang2 pasal kehidupan msing2...best sngt time ue...juga ta lupe sesi fotografi..haha...

~da puas mand..pertandingan menanam badan pulak diadakan..waktu tu pkul 3 bru...hari mendung bru lpas ujan la katekn..hhuhu..memng best la...main tanm badan ade 3 group..yg kne tanm sumenyer boy..haha...tayah ckapla..mcam2 gaya ade...jurinyer adalh org luar.memng taleyh bla..hahhaha..group aku dpt num 2..ok la tuh...'mak okey jew'..hhaha



~abs tnm badan duk lepak lagi kt gigi2 air..memng santai abeh lae..huhuu..then aktvt men bola beracun plak pas rehat ue...maen punye main smpai ta prasan yg sume org tgah tgk group kami..mane tidaknya, kitorg ni da cm dak2 kl jew..huhu...bergaya bkn men..khemah da mewah..ahahah..baju sedondon lak ue..wakaka..tetibe aku lak spoil mo0d dak2 ni...tibe2 aku stop main bola bracun ats sebab2 yg mungkin akn memalukn aku dh jadi kt diri aku time ue..ahahha..lawak2

pas abs jew..kitorg pon mandi puas2 n waktu sudahpun pkul 5 lbih..dekat pkul 6 bru kami naik tuk bersihkn bdan utk acara mlam plak..huhu..kami mandi bergilir2..ade yg mkan dlu n ade yg mandi dlu..memng best lae..huhu

~abs mandi dak laki da mule idopkan api mase tuh jam 7 ptg...seronok jew tgk2 dak2 laki idopkn api..huhu...da ciap idopkn api ape lagi..acare bako membako la kami..huhuu...sate, jagung n ayam adalah menu kami mlm ue...punyelah banyk aym kami bli..huhu..

~da ciap bako kami pon mkan same2 ade yg sambil ue tgah idopkan unggun api tuk halu nyamuk..semua bile dapat ayam trus lupe daratan ouh..ahahahaha

~habs mkn...aku n sabri kemas2 tempat....then kami truskn dgn aktvt mlam...bg mug tuk setiap org tulis kata2 yg manis then undi tuk tentukan sapa yg bakal dpat mug hasil kerja masing2..haha...yg paling taleyh bla...ade org berpantun ats cwan ue..bunyi dy cm ni....'tulis-tulis atas cawan, terima kasih kawan'..hahaha..memng simple n nice loe dy pnye ayt ue...da la bewarna warni..ahahhaaha

~mlm ue pas aktvt...separuh dpd kami tido n sparuh ag wat urutan dr pakar fisoterapi kami....ahahah..memng taleyh bla..best sesngt dy urut kami...dan mlm tu jugak ade yg kembung perut lah..aiahh !! mcam2...itulah ragam KELUARGA 5 RC'08...huhu

~mlm ue kami hanya berbumbungkan langit dengan bermuzikan deruan ombak yg berderu..kami tido kat luar..budak2 laki tido dlam van...punye la seronok..tak penah hayat aku tdo kat luar dgan berbumbungkn langit n berlagukan ombak..mlm tuh memng da rase macam satu family da...aku, tika n zulia jage mlam ue...dgan berbekalkan kuaci kami pon mulakan perbualan dengan memberikan macam2 teka teki..memng njoy sngt mlm ue..than my baby n my syg..

~esoknya..kul 6 aku da tebangun sbb sjuk sngt meyh ta menahan da aku ase..uhuhu...cahaya da mula nampk n makin ramai ahli keluarga yg da bangun..masing2 teruja dengan pemandangan tu...hanya Allah saja tahu betapa bersyukurnya kami lahir di bumi Allah ini...bermacam ragam kami tgk pg ue...ade yg ta mandi lah...matahari makin naik..pg tu kami berpeluang tgk ikan ape tataw la ceq..besar kot...duk berenang cam dolphin..memng cantik sngt pemandangan mase ue..subhanallah...

~akhirnya kami bekemas tuk balik..ciap tuka2 baju then sblom balik kami berposing dulu..ahahha..almaklomlah ade camerawoman jemputan la katekn..ahahhaha...terbaik loe ain...thanx to u dear...ummm...kami gerak tepat pkul 9...yezza..bile balik ye rase cepat btol smpai..hahhaha...terbaik la driver kami...huhu...yg pntg driver kami menggelupur cr sitbelt bile nmpk jew roadblok kt dpn jambatn endau...haha..kami punye la selak ketawa ngan gelagat si emy ue..hahaha...

~smpai rompin kami brenti mkan..perkhh !! nasi lmak pdas..mkan ramai2..memng mengusik jiwa tol akuase time uew..hahaha..mkn skit mnum air....n kebetulan mase ue ade pasar kat rompin..ape lagi sume ta lpas pluang tuk jalan2 sekitar pasar tuk tgk2 brg ape yg na bli...umm...dlam pkul 12 lbeyh kami pon tibe ke rumah masing2..

keseronokan n kebahagiaan yg aku ta pnah rase sebelum ni besama rakan2 5RC akhirnya dapt aku rasai..alhamdulillah..aku bersyukur...segalanya berjalan dengan lancar....terima kasih syunk2 ku semua...sayg u ollz sume..hope one day we wiil meet again n spend time together at 'THE ISLAND'..
SYUNK KORUNK !! CINTA KORG !!

p/s to ollz: belom kenal belom tahu..bila da kenal baru tahu...

tata ollz...thanx for reading ^_^ love u



Thursday, June 23, 2011

yesz !! akhirnya ^_^

Assalamualaikum..
akhirnya u ollz !!
finally !! yezz !! alhamdulillah ^_^
seronoknya aku ??
mcam la hari ni seronok jew sume..
haha..
ape yg seronoknyer ??..
umm...macam ni..
aku akhirnya pndai msak suda !! hehe =D
alhamdulillah..
sangat bersyukur..thanx to my beloved mum..
beliau lah chef kesayangan sy..

haaa..this is my omma photo.
cun ta ank dy..
hakhak...
menu yg aku msak td...ayam masak merah n sayur toge+sawi...
laris weyh !! hahahha
cepat benor abs..tak dan den nak menjamahnyer buat kali ke2..hahah
epynyerr duk kat rumah..
rumahku syurgaku..
hehe...

p/s to ollz: 
u ollz jgn la contohi sy..duk umah jew kijew.haha...tp duk umah pon jgn pikir gua duk tambah lemak jew..gua duk umah ni sambil menimba ilmu taw...

so korunk sume..gud luck yaw dlam ape jua yg korg lakukan..
i always pray for all my friend's sake..
see ya..
salam..



Monday, June 20, 2011

ceritera cuti aku

Assalamualaikum..
amboi.....amboi !!
lame sudah aku ta mengarang 
almaklomlah buzygirl la katekn..ngaaa~
ceritera cuti aku ???
ummm...ape yg aku buat time cuti sem ni yek ??
aishh !!
org len da sebok2 cri kijew n da kijew pon, aku still lg duk tecongok kat umah..haha
bese la tuh..

1st day cuti..aku da jejakkan kaki kt kampong aku rompin...
perkhh !! memng rindu aku tuh terlerai bile saje tapak kaki aku jejak bumi rompin...
dapat jumpe atok n family makcik...memang happening !!

2 or 3 ary lpas tu aku balik sat kat umahku syurgaku...haha
tp hanya sejenak jew aku balik
seminggu lpas tuh aku balik rompin smule sbb na amik lesen !!
yesss !!
lesen yew rakan2 LESEN...hakhak
pasneyh leyh la aku mrempit satu rompin..haha
awi sabtu 2minggu lpas aku g trengganu..bejalan n melancong jew la kijew aku nmpknyer...

dlam mase cuti ni jugak aku n geng2 aku na wat reunion kat Penyabong, Endau Rompin..
aku tepakse balik umah sat sbb na wat meeting ngn geng2 aku..
so tepakselah pulang demi merancang renion ini..
yeaaaah !!
aku harap semuanyaberjalan dengan lancar tanpe sebarang masalah...
insyaAllah..
korunk doakn yek !!
ok la
jumpe lagi...
salam

Sunday, May 15, 2011

~my dream~

assalamualaikum...
gud muorning evybody !!

huahua
^_^

ary ney aku na share skit tentang impian aku..~my dream~..YES !!
kalo na taw dream aku apew..meyh tekan ni...
hehe..

hah !! da taw blom ??..haha
amacam ?? hebat tak dream aku....sbnarnyerr aku da lame sngat2 na p tmpt tuh...tp...almaklomlah..'dekat sangat'..huhuu

kalo bleyh aku na g sane besama dgan jodoh aku..huhu
childishromantic gitu lorh !!
thats my dream..
da siap wat survey da..
siap penginapan pegi blik sume ade la dlam RM2000++..
YES !!
hahaha
mampukah aku ??.. aku mampu kew ??
kite tnguuu...

p/s to korunk..
slagi boleh capai impian korunk...berusahalah yek !! hehe...fighting ^_^

ni sdikit sajian mate wat u ollz
ouh ~my dream~

sleeping beauty's castle

Saturday, May 14, 2011

ya Allah...bahagianya~

Assalamualaikum..
apa kabar korunk sume ??
terase cam lame plak aku ta mengaktifkan otakku ini...
dan akhirnya ilham datang pada pagi ini..
alhamdulillah..
ya Allah..
aku bersyukur sangat2 padaNya kerana hari ini aku rase bahagia sangat..
aku tak taw knapew aku leyh rase cm neyh..
mungkin sebab blog tuh...
ketabahan dan kasih sayang yang tak ternilai harganya ditambah pula dengan jodoh yang kuat antara mereka membuatkan aku turut merasa kebahagiaan itu...
mudah2an kehidupan mereka bahagia hingga ke akhir hayat
^_^

ya Allah..
seandainya aku dijodohkan dengan insan yang benar2 menyanyangi diri ini dan menerima segala kekurangan diri ini..aku bersyukur ya Allah..
bukan rupa menjadi ukuran..
budi pekerti yang ku sukat..

ya Allah..
hati ini makin sunyi..
makin berat dan sukar hati ini untuk menerima mereka..
segala kelukaan, kedukaan yang dilalui sudah cukup untukku mempelajari erti kematangan..
mudah2an Engkau permudahkan segala apa yang aku lakukan
ya Allah..

ya Rahman , ya Rahim..
aku harapkan kebahagiaan yang kurasa ini dapat kurasai lagi suatu hari nanti bersama insan yang dipilih olehMu untukku..
aku akan terus menanti saat2 terindah itu...

p/s to ollz..
teruslah menanti kerana penantian itu tidak semestinyer berakhir dengan kepedihan



Sunday, May 8, 2011

hari yg penuh dengan pengalaman

Assalamualaikum..

hari ni ??
erkk ?? knape ngan ari ni ??
ade pape yang jadi kew ?? haha  ^_^

ya !! memng sesuatu telah terjadi hari ini..
1st of all 
~aku sabut hari ibu besama bonda terchenta SARIMAH BINTI ALIMAN..
aku watkan kek coklat khas tuk mak..
syunk mak sngat2 !! for da 1st time aku ase cm na nages jew bile plok n kiss mak (da nanges da pon sbnrneyr)...mak pon same nanges..huhu..

2nd
~ aku telah menjadi chef yng hampir ditauliahkan sbb abang n adik aku telah memberikan pujian terhadap masakanku yakni sadin n nasi goreng..hahah..even sadin..aku tetap puas aty..aku makn pon sodap (skali skale puji dri sndri)

3rd
~den besame omak den tlah mencube resepi baru (baru la sngat) yanki tart telur...ta sangke lak 1st time wat menjadi even burok ropenyer..tapi rase dy perkhhh !! 'gerenti terangkat'..
haha  ^_^

so...
disebabkan peihal inilah hari aku ini penuh dengan pengalaman..mane taknyer 1st time masak sodap sngt (sblom ni pon sdap jugak haha) smpai kne puji..lala
pastuh..wat tart menjadi lak uh..
bg sesapew yg na wat tempahan aku rase dah boleh da ni..ahha

p/s to korunk2 !!
*hargailah dan hormatilah serta sayangilah ibu anda selagi nafas belom terhenti
*belajar daripada kesilapan dapat menjadikan kita insan yg lebih baik
*mencuba sesuatu yang baru dapat menguatkan lagi keyakinan ( tu pon kalo menda yg korg wat tuh menjadi la haha ^_^ )

k ollz !!
gud luck yaw !!
hehe
jumpe lagi
^_^

salam

meyh2 tengok tart telur buatan aku n mak..hehe



Saturday, May 7, 2011

chef tak bertauliah 2

assalamualaikum..

pin..pin..
ketepi !! ketepi !!
hahaha  
ini dia...chef naqiah maw persembahkan kek coklat buatan sendiri
^_^

tadaaa. . . 

ni na habaq mai resepi dy noh !!

1) 2cawan tepung gandum+1 cawan serbuk coklat+1 sudu teh soda bikabonat 
2) 1 cwn gula+1 cwn susu manis+2 biji telor ayam (ta kesah la gred ape2 pon)
3) minyak masak
4) air (xkesah panas or biase)

tuh resepi...ni cara na wat lak..

1) blander (na jimat mase) bahan2 yg no 2 tuh..
2) ayak ( na chantek 2 kali) bahan no 1 tuh.
3) da ciap blander bahan no 2 tuh korg ltak dlm bkas kacaw then campur bhan no 3.
4) masukkan bahan no 1 yang diayak tadi.
5) last but not least masukkn bahan no 4 td tuh..

tadaaa. . .
ciap sudaaa...


cam tuh la care2 kek aku ni dibuat..
skang ni nak kne tnggu ketua chef (mak aku) balik untuk komen mengomen kek aku ni..haha

okelah...
jumpe lagi ollz !!
opps..
sblom tuh..
p/s to ollz :-
jangan lupe cube yek yg mane blom cube resepi ni lagi..hehe. . . smoge berjaya   ^_^

Friday, May 6, 2011

chef tak bertauliah

assalamualaikum..
^_^

waaa..ni na habaq mai..hari ini aku tlah menjadi chef yang ta bertauliah (pembantu chef)..haha
memang terbaek larh..

menu masakan pertama
toge+tahu goreng
komen dpd ketua chef (mak aku) : ni mak bagi 1 markah jew sbb daun dy layu..
hahaha
*layu2 pn sold out jugak..kahkah  ^_^

menu masakan kedua
ayam masak merah
hasil buatan aku bsama spupuku
komen ketua chef : ermmm...boleh tahan laa ( nada kurang ikhlas)
hahaha

memng best lah jadi chef hari ni..
esok na jdi chef wat kek lak..
lalala
nantikan resepi kek ku !! 
yezza
0,o

jumpe esok...
choop..
p/s to uollz..
time cuti2 ni la na menjadi chef ..haha..even ta bertauliah pon..lame2 kalo kne komen akn jd terbaik..boleh kalahkn ketua chef..hehee..
ok
c yaa
salam
^_^

Wednesday, May 4, 2011

jual mahal ??

assalamualaikum...
yoo0 !!  wassup !!
haha
^_^

ok..sudah !! sudah !!
umm...tajuk entry kali ni..."jual mahal"..haha
na tegelak aku ngn pkataan nih..

bukan apew..cite dy cenggini..
tadi ade sorg mamat nih..beriye na mintak no phone aku..(bajet hot jap)..
perkara yg paling2 aku ta suke sesngat adalah bagi no aku at org..
mane taknye..
dah la aku beli simcard nih RM10..patuh sesenagng jew dy na mintak..
berlemak arhh !!
memng takkan dapat arh dr aku !!
hahaha

then aku suh dy cari sendri..
rayu punye rayu
last2 dy ckp aku cmneyh :-
si mamat : jual mahal..t last2 kawen ngan laki2 jugak..

hahahahahaha
^_^
siyes aku ase cm na glak+na fire pon ade..almaklomlah geram+klako..huahua
wlawpn aku tataw ape status aku skng..ape yg pnting aku na amik lesen (tadak kne mngene ngn topik)

ok ollz !!
mummy i da memnggil suh tdo..esok skolah (part time job-anta adik p skolah) ok !!
haha

sblom tuh...
p/s to gurls yg diluar sana...berhati2lah dengan boys yg diluar sana okke !! pk dlu sblom na bg no uh  ^_^ haha...biarpun korg dicop jual mhal..tak mengape !! maruah itu penting !! lalaallala



Monday, May 2, 2011

abes suda sem 2

assalamualaikum..
peeewiiiit !!

alhamdulillah syukur..
telah tamat suda sem 2 aku sebagai pelajar UPSI..
dan pada saat, detik dan ketika ini aku sedang besenang lenang di rumah..
yesss !!!
akhirnyaaa...masa yg aku tunggu2 telah dan sudah pon tibe...da 2 ari pon..
haha...
alaa...awal maseh !! still leyh tls entry lg an ?? an ?? haha

ni na habaq mai..
memng penat r driver merangkap ayahndaku terchenta..
mane taknyer kne drive dari PAHANG ke TG MALIM demi anaknyer yg comel nih..
huhu...
kecian kat my dady..
bukn tuh sajew...yg aku na gtaw bapak aku penat tuh..lepas smpai jew umah tibe2 mak becakap pasal kampung aku kat ROMPIN...
perkhh !! secare tibe2 bapak den ajak p blik kg plak..pada hari yg sama lak uh almaklomlah demi nak memncing pnye pasal....sanggup wo0ou !!.
mane taknyer rompin la katekan..banyk ikan yg tgah tnggu..haha
n skang my bapak da demam..huhuu...

sblom balik tadi..ternampak lak kemalangan..memng jem truk spnjang jalan..mane taknyer..kete tebalik btol2 kat tgah jalan..memng bezikir aku n mak mase lalu kt sblah kete tuh..
ngeri tengok keadaan..
umm..

ape yg paling penting aku skang da abs tahun pertama..
alhamdulillah 
^_^

p/s to u ollz 
*sabar itu penting sbb mase yg korg tunggu2 tuh akn tibe juge nanti (kalo yg tgah tnggu mase la..haha)