cinta pada seseorang akan membuatkan kita rindu, cinta pada Allah akan membuatkan kita ingat padaNya, cinta pada kampong akan membuatkan kita sentiasa rindu dan sentiasa mengingatinya

Thursday, March 24, 2011

pEngaAlaMan MenJadI feSi

salam ollz !!
waaaa..
penat deyh hari ney !!

pengalaman jadi fesi ??
bunyi cam banyk kerja jew an..
hahaaa...
tuk pengetahuan u ollz
semalam students dari SMK BENUT (kalo xclap aku) dtg wat lawatan kat UPSI

budak2 neyh datang dari jeyb (johor)
dak2 neyh amik seni n ada jugak yg amik sejarah..

nak dijadikan cerite la
dak2 ni diuruskan under MAJOR (mahasiswa anak johor)
tp..
aku sebenarnye under MAMPAN (mahasiswa anak pahang) 
hahaaa
sesaje berhijrah sejenak di negeri jiran..
tolong2 ape yg patot..

memng agak seronok la..
tp busan pon ade..
ditambah pulak dengan mengantok lagi..
dak2 neyh jelajah kat sekitar fakulti seni jewp !!

yg paling aku taleyh lupe..
aku, kinah, kecik, n mira
tak rase pon mcam kami ni fesi
terase cam kami pon students cm dyorg gak
(xsdaw dri sejenak) haha
mane taknyer..
kitorg berempat mane la pnah melanggat smpai kew hujung kampus (fakulti seni) tu hah !!
dah la semuanya seni..
memng tertarik2 la minat kami sume..
dah siap plak tuh jadik jakun sekejap ble tgk projek dak2 seni buat design dalaman rumah !!
hahaaa

memng pengalaman btol lah !!
pastuh na ajak dak2 neyh rehat.
kami tetibe terase aneh bile ketua fesi kate kite duk kat kafe
mane datang plak kafe kat hujung2 dunia tuh ??
hahaa..
ternyata aku memng buta UPSI lagi...
yg aku taw kawasan2 sekitar fakulti aku jew..
kuehkuehkueh 

sangat menghampakan..
dah tuh ciap boleh sesat plak tuh dekat bangunan fakulti seni dan muzik
memng KREDIT r kat ENGINEER yg wat bangunan tuh
memang BERSENI abeh la...
hahaaaa

itulah pengalaman aku jadi fesi yg ta brape na fesi sangat
yg penting dak2 SMK BENUT da best lah !!

p/s to korunk
timbalah pengalaman sebanyak yg mungkin brulah senang idop
^_^

huarghhh !! ngantok sudah !!
nytez sume..
sayonara

Wednesday, March 23, 2011

~seandainya sudah tertulis~

Assalamualaikum 
madah yang puitis sering di dengar
bukan sekadar bicara di bibir
tetapi ianya lahir dari hati yang menginginkan keromantisan dalam kehidupan

seandainya sudah tertulis
hidup dan matiku hanya padaMu
ku inginkan ketabahan itu
sebagai bekalan untukku menyusuri onak dan ranjau berduri

seandainya sudah tertulis
jodoh pertemuanku hanya denganNya
ku pinta kekuatan itu
supaya hati ini kuat untuk menerima kebahagiaan yang kekal abadi

seandainya sudah tertulis
ketidaksempurnaan itu untuk diriku
berikanlah kecekalan yang utuh buatku
agar aku bisa menikmati hidup ini dengan penuh rasa kesyukuran

dan..seandainya sudah tertulis
hidupku sebagai seorang pendidik bangsa
ku mohon kekuatan, ketabahan dan kecekalan daripadaMu
supaya aku berjaya mecapai suratan takdirku

wassalam

^_^



Thursday, March 17, 2011

~seandainya aku pergi dahulu.....~

salam ukhwah buat semua..
fuhh !!
tajuk entry kali ni..
memang agak aneh dan ini adalah luahan serta coretan dari dalam lubuk hati aku

"seandainya aku pergi dahulu.."

tidak dapat kubayangkan akan kesakitan sakaratulmaut itu..
akan tetapi..
setiap insan di muka bumi ini pasti akan melaluinya
termasuk diri ini
terkadang aku rasa seolah-olah hanya aku yang berada di bumi ini
hanya aku yang punya perasaan dan hanya aku yang perasan akan wujudnya insan disekeliling aku
aku takut..
suatu hari nanti..
aku akan pergi ke dunia lain buat selamanya
cukupkah amalanku ?? sudahkah aku membalas jasa-jasa bonda dan ayahndaku ??
sudah puaskah aku hidup sebagai seorang hamba Allah di dunia ini ??
sudah bersiapkah aku untuk menempuhi hari itu ??
ya Allah..
aku takut...
aku takut untuk tinggalkan insan yang aku sayang..
aku takut saat itu tiba di usiaku kini..
aku risau..
risau untuk tinggalkan mereka yang aku sayang
melihat mereka menangisi dan meratapi pemergianku
di hadapan mataku sendiri...
ya Allah...
aku tidak sanggup untuk semua itu..
tetapi...
jika sudah tiba waktuku
aku akur akan semua itu..
aku terima dengan redha..
dan sekiranya aku pergi dahulu..
Kau berikanlah kekuatan serta ketabahan hati kepada semua insan yang aku sayang
jangan biarkan mereka menitiskan walau setitis pun air mata
tetapi
hanya alunan ayat-ayat suci al-Quran yang aku perlukan daripada mereka
sebagai persediaan untuk ke aku melangkah ke dunia itu...

"andaiku tahu, bila tiba ajalku, ku akan memohon Tuhan jangan kau ambil nyawaku"
buat semua teman-teman yang aku sayangi
terima kasih atas segalanya
maaf ku pinta 
tulus ikhlas dari hatimu
senadainya aku pernah mengguris hati dan perasaanmu
ku mohon keampunan itu..

p/s kepada semua termasuk diri ini
beringatlah sebelum terlambat
umat islam harus cemerlang hari ini mesti lebih baik dari semalam
seandainya salah dan silap yang telah dilakukan
mohonlah keampunan seikhlas hatimu
moga mendapat keredhaan serta keampunan daripadaNya..
~insyaAllah~


Tuesday, March 15, 2011

berakhirlah suda~

salam muhibah buat semua
kini...
berakhirlah sudah hari lahirku yg ke 20

seakan-akan tidak percaya dengan angka itu
itulah aku
tak dapat nak terima kenyataan
haha
tp adat la tuh
lama-lama..kne telan jugak
aku sudah dewasa

kini
bermulalah langkah aku sebagai seorang yg lebih dewasa

sepanjang hari ni..
aku rase happy+sedeyh+terharu
sumenye dapat aku rase dlam masa seharian ni..
pagi tadi kan..
mak kite anta mesej wish bufday kat kite..
hwaaaaa...
hati ini sungguh sayu apabila menerima mesej itu
sangat2 terharu
syunk mak n bapak sangat2.
.


kredit to my love
NURUL SYUHADA BINTI RAZALI

sangat cantek hadiah itu
i really love it
thanx yaw..
muaaaahx
syunk kamu
kamu kawan yg paham diri sy
terima kasih kerana memahami diri saya

dan..
tak lupa juga buat 
MOHD KAMAL BIN RAHMAT
really like ur present
haha
thanx sngt2 k..
rase cm na wat frame jew..
wat tatapn..
hahaha

turut tidak dilupakan..
kredit diberikan juga kepada
ROSNI BINTI RASID
for the treat
luv u kak ros
i really appreciate that..
muahx ! muahx !

thanx ya'll
kerana tinggalkn kesan dalam hati ini buat sambutan hari lahirku yg ke 20
trime kasih sngat2
syunk korunk


Monday, March 14, 2011

umo aku ?? tidakkk !!

salam..
hye ollz..
tidaaaakk !!
tua suda !!
aku rindu umo belasan tahun aku !!
aku ta sangke dgan umo aku skang..
tp na wat cm new..umo smakin hari smakin meningkat bukannye berkurang
so..
i redha jew

aku masih lagi ta percaya dengan umo aku..
betol ke ni ?
da masuk puluhan pun..
tp perangai aku ??
still lg cm budak2..
biarlah mase yg ubah segalanya

bufday aku td disambut meriah oleh my luv nurul
ta lupe jugak wish dpd my luv nida, umi, nad, ros, roy n fatin
n membe2 fb aku..
luv u ollz !!

yg paling aku ta sngke
romate aku
kak jamilah pon stu bufday ngn aku..
jadi td kitorg smabut bertiga
oyeahhh !!
best ouh !!

tp..
satu jew yg aku tnggu..
wish dpd si die..
ummmm..
lupe la tuh..

p/s to ollz..
thanx yaw..n gud luck dalam meniti hari yg smakin mencabar
hee  ^_^

sy syg mak sy,
sy syg bapak sy,
sy syg along dan adik2 sy..


dapat ke ??

salam satu malaysia sume !!
ape kabo ??

DAPAT kew ek ??
kerisawan melanda diri ini tatkala mendengar berita bahawa pihak kolej akan membuang lebih ramai students untuk memuatkan students dip sem depan..
benarkah ?? really ??
dan pada saat, detik dan ketika inilah
kegunaan stiker KHAR dapt dilihat dengan jelas
hahaha

takot ouh ta dpt kolej..
da la ade ure2 yg kate sume dak2 fakulti sains math kne pindah ke kolej za'ba..
i ta re la u !!
i da syang KHAR
guane i na pindah neyh !!

tp yg pentng masih ade satu sem lg tuk tnggal kt KHAR
ouh KHAR terimalah kehadiranku sem depan !!

p/s to ollz
cayok2 !! ayuk kite kumpul stiker sebnyak yg mungkin !!
dmi KHAR terchenta...

jumpe di KHAR yaw !!



Sunday, March 13, 2011

~DIKIR BARAT memng kelass~

assalamualaikum
salam 1 malaysia sumer...
^_^

wah !!
aty aku berbunge2 hari ini..
memng kelah lah dak2 dikir neyh !!
sempoi+slumber
i loike !!

sbnarnyer hari awi ni aku secara sukarela memng niat na tgk org berdikir, jadi aku turunlah kat KHAR nun !!
memng gempak tuh !!
mule2 agak ta ramai org dtg..
ble da bergema DIKIR kat KHAR neyh !!
agak ramai pulak org dtg..
mane taknyer..
memng best pown tukang karut kite !!

papew pong !!
slamat maju jaya wat pewaris warisan kita
DIKIR BARAT
majulah DIKIR sebagai WARISAN !!

ohooooohoi

p/s wat korunk
hargailah warisan kite dan jagalah ia sebaik yang mungkin serta sebarkanlah warisan kita semampu yang boleh !!
HIDUP DIKIR !!