cinta pada seseorang akan membuatkan kita rindu, cinta pada Allah akan membuatkan kita ingat padaNya, cinta pada kampong akan membuatkan kita sentiasa rindu dan sentiasa mengingatinya

Sunday, May 15, 2011

~my dream~

assalamualaikum...
gud muorning evybody !!

huahua
^_^

ary ney aku na share skit tentang impian aku..~my dream~..YES !!
kalo na taw dream aku apew..meyh tekan ni...
hehe..

hah !! da taw blom ??..haha
amacam ?? hebat tak dream aku....sbnarnyerr aku da lame sngat2 na p tmpt tuh...tp...almaklomlah..'dekat sangat'..huhuu

kalo bleyh aku na g sane besama dgan jodoh aku..huhu
childishromantic gitu lorh !!
thats my dream..
da siap wat survey da..
siap penginapan pegi blik sume ade la dlam RM2000++..
YES !!
hahaha
mampukah aku ??.. aku mampu kew ??
kite tnguuu...

p/s to korunk..
slagi boleh capai impian korunk...berusahalah yek !! hehe...fighting ^_^

ni sdikit sajian mate wat u ollz
ouh ~my dream~

sleeping beauty's castle

Saturday, May 14, 2011

ya Allah...bahagianya~

Assalamualaikum..
apa kabar korunk sume ??
terase cam lame plak aku ta mengaktifkan otakku ini...
dan akhirnya ilham datang pada pagi ini..
alhamdulillah..
ya Allah..
aku bersyukur sangat2 padaNya kerana hari ini aku rase bahagia sangat..
aku tak taw knapew aku leyh rase cm neyh..
mungkin sebab blog tuh...
ketabahan dan kasih sayang yang tak ternilai harganya ditambah pula dengan jodoh yang kuat antara mereka membuatkan aku turut merasa kebahagiaan itu...
mudah2an kehidupan mereka bahagia hingga ke akhir hayat
^_^

ya Allah..
seandainya aku dijodohkan dengan insan yang benar2 menyanyangi diri ini dan menerima segala kekurangan diri ini..aku bersyukur ya Allah..
bukan rupa menjadi ukuran..
budi pekerti yang ku sukat..

ya Allah..
hati ini makin sunyi..
makin berat dan sukar hati ini untuk menerima mereka..
segala kelukaan, kedukaan yang dilalui sudah cukup untukku mempelajari erti kematangan..
mudah2an Engkau permudahkan segala apa yang aku lakukan
ya Allah..

ya Rahman , ya Rahim..
aku harapkan kebahagiaan yang kurasa ini dapat kurasai lagi suatu hari nanti bersama insan yang dipilih olehMu untukku..
aku akan terus menanti saat2 terindah itu...

p/s to ollz..
teruslah menanti kerana penantian itu tidak semestinyer berakhir dengan kepedihan



Sunday, May 8, 2011

hari yg penuh dengan pengalaman

Assalamualaikum..

hari ni ??
erkk ?? knape ngan ari ni ??
ade pape yang jadi kew ?? haha  ^_^

ya !! memng sesuatu telah terjadi hari ini..
1st of all 
~aku sabut hari ibu besama bonda terchenta SARIMAH BINTI ALIMAN..
aku watkan kek coklat khas tuk mak..
syunk mak sngat2 !! for da 1st time aku ase cm na nages jew bile plok n kiss mak (da nanges da pon sbnrneyr)...mak pon same nanges..huhu..

2nd
~ aku telah menjadi chef yng hampir ditauliahkan sbb abang n adik aku telah memberikan pujian terhadap masakanku yakni sadin n nasi goreng..hahah..even sadin..aku tetap puas aty..aku makn pon sodap (skali skale puji dri sndri)

3rd
~den besame omak den tlah mencube resepi baru (baru la sngat) yanki tart telur...ta sangke lak 1st time wat menjadi even burok ropenyer..tapi rase dy perkhhh !! 'gerenti terangkat'..
haha  ^_^

so...
disebabkan peihal inilah hari aku ini penuh dengan pengalaman..mane taknyer 1st time masak sodap sngt (sblom ni pon sdap jugak haha) smpai kne puji..lala
pastuh..wat tart menjadi lak uh..
bg sesapew yg na wat tempahan aku rase dah boleh da ni..ahha

p/s to korunk2 !!
*hargailah dan hormatilah serta sayangilah ibu anda selagi nafas belom terhenti
*belajar daripada kesilapan dapat menjadikan kita insan yg lebih baik
*mencuba sesuatu yang baru dapat menguatkan lagi keyakinan ( tu pon kalo menda yg korg wat tuh menjadi la haha ^_^ )

k ollz !!
gud luck yaw !!
hehe
jumpe lagi
^_^

salam

meyh2 tengok tart telur buatan aku n mak..hehe



Saturday, May 7, 2011

chef tak bertauliah 2

assalamualaikum..

pin..pin..
ketepi !! ketepi !!
hahaha  
ini dia...chef naqiah maw persembahkan kek coklat buatan sendiri
^_^

tadaaa. . . 

ni na habaq mai resepi dy noh !!

1) 2cawan tepung gandum+1 cawan serbuk coklat+1 sudu teh soda bikabonat 
2) 1 cwn gula+1 cwn susu manis+2 biji telor ayam (ta kesah la gred ape2 pon)
3) minyak masak
4) air (xkesah panas or biase)

tuh resepi...ni cara na wat lak..

1) blander (na jimat mase) bahan2 yg no 2 tuh..
2) ayak ( na chantek 2 kali) bahan no 1 tuh.
3) da ciap blander bahan no 2 tuh korg ltak dlm bkas kacaw then campur bhan no 3.
4) masukkan bahan no 1 yang diayak tadi.
5) last but not least masukkn bahan no 4 td tuh..

tadaaa. . .
ciap sudaaa...


cam tuh la care2 kek aku ni dibuat..
skang ni nak kne tnggu ketua chef (mak aku) balik untuk komen mengomen kek aku ni..haha

okelah...
jumpe lagi ollz !!
opps..
sblom tuh..
p/s to ollz :-
jangan lupe cube yek yg mane blom cube resepi ni lagi..hehe. . . smoge berjaya   ^_^

Friday, May 6, 2011

chef tak bertauliah

assalamualaikum..
^_^

waaa..ni na habaq mai..hari ini aku tlah menjadi chef yang ta bertauliah (pembantu chef)..haha
memang terbaek larh..

menu masakan pertama
toge+tahu goreng
komen dpd ketua chef (mak aku) : ni mak bagi 1 markah jew sbb daun dy layu..
hahaha
*layu2 pn sold out jugak..kahkah  ^_^

menu masakan kedua
ayam masak merah
hasil buatan aku bsama spupuku
komen ketua chef : ermmm...boleh tahan laa ( nada kurang ikhlas)
hahaha

memng best lah jadi chef hari ni..
esok na jdi chef wat kek lak..
lalala
nantikan resepi kek ku !! 
yezza
0,o

jumpe esok...
choop..
p/s to uollz..
time cuti2 ni la na menjadi chef ..haha..even ta bertauliah pon..lame2 kalo kne komen akn jd terbaik..boleh kalahkn ketua chef..hehee..
ok
c yaa
salam
^_^

Wednesday, May 4, 2011

jual mahal ??

assalamualaikum...
yoo0 !!  wassup !!
haha
^_^

ok..sudah !! sudah !!
umm...tajuk entry kali ni..."jual mahal"..haha
na tegelak aku ngn pkataan nih..

bukan apew..cite dy cenggini..
tadi ade sorg mamat nih..beriye na mintak no phone aku..(bajet hot jap)..
perkara yg paling2 aku ta suke sesngat adalah bagi no aku at org..
mane taknye..
dah la aku beli simcard nih RM10..patuh sesenagng jew dy na mintak..
berlemak arhh !!
memng takkan dapat arh dr aku !!
hahaha

then aku suh dy cari sendri..
rayu punye rayu
last2 dy ckp aku cmneyh :-
si mamat : jual mahal..t last2 kawen ngan laki2 jugak..

hahahahahaha
^_^
siyes aku ase cm na glak+na fire pon ade..almaklomlah geram+klako..huahua
wlawpn aku tataw ape status aku skng..ape yg pnting aku na amik lesen (tadak kne mngene ngn topik)

ok ollz !!
mummy i da memnggil suh tdo..esok skolah (part time job-anta adik p skolah) ok !!
haha

sblom tuh...
p/s to gurls yg diluar sana...berhati2lah dengan boys yg diluar sana okke !! pk dlu sblom na bg no uh  ^_^ haha...biarpun korg dicop jual mhal..tak mengape !! maruah itu penting !! lalaallala



Monday, May 2, 2011

abes suda sem 2

assalamualaikum..
peeewiiiit !!

alhamdulillah syukur..
telah tamat suda sem 2 aku sebagai pelajar UPSI..
dan pada saat, detik dan ketika ini aku sedang besenang lenang di rumah..
yesss !!!
akhirnyaaa...masa yg aku tunggu2 telah dan sudah pon tibe...da 2 ari pon..
haha...
alaa...awal maseh !! still leyh tls entry lg an ?? an ?? haha

ni na habaq mai..
memng penat r driver merangkap ayahndaku terchenta..
mane taknyer kne drive dari PAHANG ke TG MALIM demi anaknyer yg comel nih..
huhu...
kecian kat my dady..
bukn tuh sajew...yg aku na gtaw bapak aku penat tuh..lepas smpai jew umah tibe2 mak becakap pasal kampung aku kat ROMPIN...
perkhh !! secare tibe2 bapak den ajak p blik kg plak..pada hari yg sama lak uh almaklomlah demi nak memncing pnye pasal....sanggup wo0ou !!.
mane taknyer rompin la katekan..banyk ikan yg tgah tnggu..haha
n skang my bapak da demam..huhuu...

sblom balik tadi..ternampak lak kemalangan..memng jem truk spnjang jalan..mane taknyer..kete tebalik btol2 kat tgah jalan..memng bezikir aku n mak mase lalu kt sblah kete tuh..
ngeri tengok keadaan..
umm..

ape yg paling penting aku skang da abs tahun pertama..
alhamdulillah 
^_^

p/s to u ollz 
*sabar itu penting sbb mase yg korg tunggu2 tuh akn tibe juge nanti (kalo yg tgah tnggu mase la..haha)