cinta pada seseorang akan membuatkan kita rindu, cinta pada Allah akan membuatkan kita ingat padaNya, cinta pada kampong akan membuatkan kita sentiasa rindu dan sentiasa mengingatinya

Monday, October 31, 2011

kini~

Assalamualaikum...

alhamdulillah kini...
aku tak lagi dalam kesedihan,
tidak lagi aku berada di dalam kedukaan,
dan tidak lagi aku besenandung irama mngikut lentok linangan air mata.

aku bersyukur~

alhamdulillah..

terima kasih kepada kawan2 yang banyak membantu...
syunk kamo0

^_^

Sunday, October 23, 2011

saya yang menurut arahan !!

Assalamualaikum...

ye saya lah orang tu !!
saya yang menurut arahan !!

hehe
^_^

pengalaman yang mematangkan fikiran..
akhirnyaa...
dapat jugak saya dilantik..
alhamdulillah..
sungguh bersyukur...

mudah2an pengalaman ini dapat dipraktikkan di sekolah kelak 
insyaAllah
^_^

ape ke benda yg aku dok havoc sngt ni...
syuuuuuuuuu !!!
RAHSIA

bila tiba masanya nanti aku share ngan u ollz !!
heee~

ya !!
saya siti nor naqiah binti jusoh sedia menerima arahan !!

c yaa !!
salam


Monday, October 17, 2011

sesuatu

Assalamualaikum..

sesuatu ??

sebuah kegembiraan yang terpancar..
tak tahu dari mana..
kebahagiaan yang dikongsi bersama..
tak tahu dengan siapa..
keseronokan yang dialamai..
tak tahu kenapa..

memang sangat sesuatu..

^_^

curious

<??>__<??>

p/s to ollz
bile da rase sesuatu tu...cepat2 la tulis kat blog..cam sy wat ney..haha

kenape yek ??
humm..



Saturday, October 15, 2011

keikhlasan dibalas kebahagiaan

Assalamualaikum...

hari ini...
tanggal ini...

aku dan sakinah telah melaksanakan tugas kami sebagai rakan exco kebajikan dan perkhidmatan..
alhamdulillah..

satu kes hari ni...
student dip sakit kaki...
ta boleh na bejalan..
atas usaha ilham (exco kami) dan kak hala..kami berjaya bawa student tu kat klinik...
at first...
aku ingatkn felo yg na antar kami..
tp...kawan ilham yg tlong..sungguh berterima kasih padanya...

mule2 dkat tg malim jew..dah pulak kne posting kat slim river...abg ue pon drive la smpai sane..
baiknya hati beliau..
subhanallah

student tu name dy wada...sangat ceria, pramah n sporting...
da mcam satu geng da kitorg...
ya Allah..
keseronokan yang aku rase ni lain sngat..
mase balik...
nyaris lagi na singgah kt tasik slim river...
tp..memikirkan wada sakit n abg ilham yg tgh risaw..
so ta jadik la...huhu
sepanjang jalan dyorg tunjukkn kami tempat2 yg kami sndri tataw..
sangat seronok ok !!
haha

alhamdulillah kaki wada tadak ape2..
mudah2 cepat sembuh sblom balik sabah..
sy syang kamu wada !!

kenagan yg indah...
akhirnya dpt jugak hajat na tlg org...mudah2an kami dapt jalankn tugas seikhlas hati kami lg..
insyaAllah..

terima kasih kepada semua yg terlibat

p/s to korunk
menolong dengan keihlasan akan dibalas dengan kebahagiaan..
percayalah...insyaAllah..

^_^

pengembaraan 14/10/2011

Assalamualaikum..

ouh pengembaraan yang sungguh menakjubkan..
1st of all...i would like to thanks to my beloved friend...kamben a.k.a grah...
hehe..kerna sudi ditemuduga..

ouh kawan !!

tempat temuduga di taman suria KLCC..
penemuduga of course me !!..
admintnyer kecik, mira dan kak ros !!
tujuan temuduga untuk menyiapkn assignment 3p..
dan akhirnyaaa....
siap sudaa !!

ouh assignmentku !!

penemuan tourist from korea menambahkan seri geng kami...
name dy arum...
sangat sporting...keje akauntan...memang mase 1st jumpe dy berabok masing2 speaking..hahah...abes sume sleng tekeluar...memang sangat menguji grammar btol lah...haha
for the 1st time arum mengenali agama islam...
bangge plak bile kitorg cerita tentang islam kat dy...
macam2 dy tanye...
kami pon mcam2 jawapan yang indah2 kluar dr mulot ni ha...haha
time lunch
ciap blanje sate lg...mira n kcik plak blnje dy air kelapa...maklomlah arum teringin na minum..so...mereka belikan lah..haha...soalan maut yang ditanya oleh arum..do u eat PORK     ??? terkasima sejenak...hahaha...
rindu na jumpe dy lagi...

ouh sahabat pena !!

next destination after the interview session...
PETROSAINS
akhirnya dapt gak aku jejakkn kaki kat petrosains...
keterujaan teserlah bile dapat nek helmet begerak...haha
kali pertama aku jumpe n bekenalan ngn T-rex..ciap nyanyi2 lagi..haha (sakai kejap)
semua menda kitorg cube !!
gamba ??
ta pyah ckp lah...selama 2 jam stengah tuh mase kami abis kat situ jew...
memng seronok sngat !!

rase angin taufan mcam mane, gempa bumi, bau udara zaman dulu (busuk ouh)
banyak input yg kami dapt
sangat seronok !!

alhamdulillah  

^_^

moge pengembaraan ini tidak akan terhenti di sini..

ouh sains !! 
hati aku telah jatuh padamu..haha


p/s to all
belajar sesuatu yang baru adalah sangat menyeronokkan
cubalah !!

^_^

mai tengok kejakunan kami di petro sains





Thursday, October 13, 2011

keluarga ~_~

Assalamualaikum...

ouh keluarga !!
sayangnya aku padamu tidak mampu diungkaikan lagi,
kebahagiaan aku bersamamu membuatkan hidupku berubah,
daripada seorang yang pendiam kepada seorang yang banyak bercakap,
ilmu yang dikongsi bersama akan selamanya ku kenang,
hanya satu yang ku pohon,
agar keakraban dan keharmonian keluarga ini...
kekal abadi hingga ke ahkirnya..

bukan madah yang ku tulis,
bukan juga ayat jiwang yang ku karang,
sekadar ingin merafatkan kesyukuran..
kerana...
hati ini tidak lagi sayu seperti dulu,
keluarga ini begitu bermakna dalam hidupku
^_^

3 keluarga aku
1) keluarga di kampung
2) keluarga biro kebajikan
3)keluarga at14 (pend. matematik)

terima kasih kepada biro kebajikan dan juga rakan seperjuangan AT14 kerana kamu..
hidupku kini lebih bermakna..
i love u all damn much !!
moga keluarga kita takkan berpisah selamanya...
huhu

salam

Monday, October 10, 2011

hanya Allah yg tahu

Assalamualaikum...

ya Allah..
seandainya aku mampu merubah masa ini,
akan ku ubah ke masa silamku,
kerinduan yang teramat sangat terhadap sahabat-sahabat perjuanganku,
hatiku tidak pernah kosong dengan kegembiraan yang dikongsikan bersama sewaktu dahulu,

tetapi kini....
hanya Engkau sahaja yang ada dikala aku kesedihan mahupun aku peroleh kegembiraan..
Alhamdulillah...
aku bersyukur kerana aku tidak keseorangan...

ya Allah...
terkadang hati ini mencemburui mereka yang punya insan yang menyayangi mereka..
tatkala aku..
terus sendiri tanpa peneman yang setia mendampingiku..

aku tahu dan aku yakin..
mungkin belom takdirku lagi untuk mengalami perasaan itu...
aku akan terus menunggu...
menunggu sesuatu yang pasti akan menjadi milikku kelak..

insyaAllah..

dengan berbekalkan doa, aku akan terus menunggu BAKAL IMAMKU hadir menceriakan kehidupanku kelak..
mudah-mudahan semuanya dipermudahkan olehMu
AMIN

^_^

Sunday, October 9, 2011

hari minggu yang bermakna

Assalamualaikum...

hari minggu yg sungguh padat !!
ouh penatnyaaa -___-,

disebalik kepenatan ini..
terselit sebuah kengan yg sungguh bermakna..
perkongsian ilmu sesama makhlukNya

hehehe
^_^
sbnaqnya pagi ni pada pkul 9 pagi telah berlansungnya 'BENGKEL PERAKAUNAN' anjuran kami (aku, nurul, sakinah dan yanti) yang mana totally kami lah yg arrange semua tuh !!

buka ape..bengkel ni adalah tugasan kumpulan untuk subjek minor kami (akaun awalan)
memng terbaik lah peserta bengkel kami..

bengkel ni kami buat dkat BALAI RAYA KG BARU A..
dan Alhamdulillah...semuanya berjalan dgan lancar dan banyak responds yg kami terima..
ternyata mereka sangat2 berminat dengan akaun..
dan mereka juga faham apa yg kami cuba sampaikan...
Alhamdulillah...

DAH BOLEH JADI CEKGU DA NI

haha..
pengajar nurul..
aku just bg soalan dan bincangkan...
hehe....
memng best lah kongsi ilmu dengan teman2 semua..

mudah2an A for AKAUN AWALAN kami..
amin...

p/s to korunk2..
berkongsilah sebanyak mana ilmu yang korang ada dengan rakan2 korg..ternyata berkongsi ilmu ni memng sangat seronok..
Alhamdulillah

okkeyyh !!
next assgment plizzz !!
hehe

salam semua

c yaaa
^_^

Monday, October 3, 2011

ape semua ni ??

Assalamualaikum...

pagi yang begitu ceria..
malam yang sungguh hiba..

ya Allah !!..
ape dosa aku dah buat ni ??
kenapa mesti jadi mcam ni ??

sayang ??
ape itu sayang ??
hahaha
meaningless

bile hati da hancur
air mata mengiringi..
hanya dengan harapan yg luhur
hati ini takkan disakiti lagi
air mata takkn berlinang lagi

cukuplah semua yg aku lalui..

NOW focus on stdy !!
CEREER IS EVERYTHING, LOVE IS NOTHING

wahai sang pengguris hati
hari ini air mataku membasahi pipi
hari ini hatiku berkecai lagi
jika hari ini kau cabar gadis ini
aku yakin dengan takdir ini
takkan aku mendekatimu lagi

bersendiri adalah jalan terbaik buatku
aku yakin dengan takdir Allah

BERSABARLAH WAHAI SANG HATI
JANGAN KAU PERNAH MENGALAH LAGI
JANGAN KAU PERNAH DISAKITI LAGI
JANGAN SESEKALI KAU MENGINGATI KEPERITAN INI LAGI





Sunday, October 2, 2011

rasmi sudah ~_~

Asslaamualaikum..

entry kali ni..
umm ???
ape yg rasminye tu ??
rasmi couple kew ?? hahaha
memang tak lah kan...'

sebenaqnya hari ni aku dan kawan2 REXCO (rakan exco) bagi biro kebajikan kini telah sah dilantik..
baru je kejap tadi..
hehehe..
alhamdulillah..
hasrat hati aku na trus membantu org dipermudah dengan care ni...
best ouh biro kebajikan KHAR (kolej harun aminurrashid) ni..
even KHAR pling ramai penghuni..
ta bnyk masalh pon..
TERBAIK lah korunk !!

slame 2 hari..seriously aku penat sngat2..
sampai na tido pon ta ckup..
aku terlibat dlm kursus pemantapan rakan exco..
memng MANTOP lah !!

yg penting group 8 da best lah !!
dpt num 13 dpd 13..
yes !!
yg penting epy !!
haaha

p/s to korunk2
jalankan tangunggjawab korunk dgn sebaik mungkin keyh !!
jgn abaikan !!
ingaaatt !!

okkeyh !!
c ya...
salam