cinta pada seseorang akan membuatkan kita rindu, cinta pada Allah akan membuatkan kita ingat padaNya, cinta pada kampong akan membuatkan kita sentiasa rindu dan sentiasa mengingatinya

Sunday, November 4, 2012

perginya insan yang aku sayang..



sebuah kehilangan yang susah untuk aku percaya...
hanya Allah yg tahu betapa sunyinya hati ini..
terkadang bila aku melihat sawah padi yang luas terbentang...
air mata terus berlenang tatkala teringat akan atok yang tak mungkin akan kembali lagi kepadaku...
rindu sangat saat hilai tawa, gurau senda atok dulu-dulu...ya Allah...
andai masa bisa berpatah..
sesaat masa bersamanya akan aku hargai...
rindunya nak pergi kebun sama2..
duduk berhujan kat kebun sama2..
panjat pokok ditemani atok..
ya Allah..
rindu yang amat dalam terasa..
walaupun hanya sekejap merawat tubuh yang tidak bermaya itu...
alhamdulillah...
terasa nikmatnya..
dapat juga aku menabur jasa walaupun aku tahu itu adalah kali terakhir aku besamanya..
makcik kata masa arwah pergi...
muka atok berseri sangat..
air mata aku mula mengalir....
terasa sebak tak dapat tengok atok buat kali terakhir..
hanya gambar pengubat rindu aku padanya..
Allah akan uji setiap hambanya mengikut kemampuan mereka..
alhamdulillah...
semasa pemergian atok..
mak kate..tiada siapa pun yang menitiskan air mata kerana kami tahu itulah yang terbaik buat atok..
lama atok sakit..akhirnya Allah ambil atok...
semua dah redha..
pertama kali aku menjejakkan kaki ke kubur atok...
setiap langkah aku yg ditemani makcik, pakcik, jiran atok dan sepupu ku kuatkn hati..
kalau boleh aku tak nak menangis depan mereka semua tapi hati yang sebak tak mampu menaham..
air mata trus mengalir tanpa izinku di hadapan pusara atok..
'atok, angah rindu atok..angah harap satu hari nanti kita dapat jumpe'
nanti angah balik..angah lawat atok oke ^_^


mudah2an.. atok ditempatkan bersama ahli2 syurga yg lain...
doa cucu atok ni..sentiasa mengiringi atok di sana...
moga atok tenang di sana.

RINDUUU ATOK

p/s: jangan pernah merungut untuk melakukan khidmat bakti kepada org tua..

al-fatehah buat atok..