Live Your Life!! Lets Go Crazy

Thursday, January 27, 2011

~pengalaman yg menerujakan~

salam..
apa kabar sume ??
jauh perjalanan luas pemandangan..
begitulah yg dpt aku simpulkn tuk entri aku kali ni..
hari ini dlam sejarah
dimana pertama kalinya menaiki kreta api
huhuu..
seram sjuk+epy+truje n sume pasaan yg menerujakan aku sumenye ade..
maklomlah spnjang idop aku xpnah n x reti pon nek train...huhuu
pengalaman yg begitu seronok
^_^
 pg td kul 10 klas linear kt dk N..memng ta sbar na tnggu klas abs..huhu
ble da abs aku dgan BANGGENYER besama2 sakinah shoping snek2 tuh dikunyah mse dlm train t...
kami janji kul 12.30 na trun n jumpe kat bwah..tah mcm mne aku lewat trun..lbey kurg kul 12.35 gitu aku trun n mase tuh kinah da ade tnggu aku kt ponduk guard

mule2 na trun bwh blok..muke aku memng da ckup malu dgan bunyi beg roda aku yg memng mintak sume owg dgr tuh tlah DENGAN JAYANYA menarik perhatian owg..
malu seyhh !!!
nsb bek sakinah ade..kalo x..hahaaa
kitorg start kuar kolej tadi lbey kurg kul 12.35.
tup2 pak cik teksi kate jaln diblok sbb ade org lumbe haram..
aku n kinah da mule hairan..
dah knape plak dgan polisnyer ade org brani na mrempit..
ternyata pak cik teksi tuh menipu kmai..
hwaaaaaaa...
dn mase tuh aku bru sedar betapa aku ta mengambil tahu akn hal2 yg jd kat luar tuh..
rupe2nyer org tgah duk lumbe beskal..
le tour de langkawi lorhh !
aishh !!
cm tadak tmpt len jew na lalu..huhuu
tiket train kami da la kul 1..
smpai2 jew kt stesen ktm..
tgk2 kwn aku izzati n fatin pun blik sme train ngn kitorg...
ta sngke btol...

train kitorg tuh di delay 10 minit..
so sempat la menemu ramah mereke berdue..
smpai2 jew train, aku n kinah trus lari cr koc..hahaha
taleyh bla..aku n kinah dpt koc ujung skali
koc g n sit kitorg dpan gler...
hahahaha...memng taleyh bla...
dlm train tuh...
bru kmi sdar yg kami dikelilingi olh lelaki..
gggrr !! seram pon ade ase mse uh..huhuu
tp ade aku kesah !!
spnjang jaln tu aku n kinah ta abs2 mengunyah ..
tuh la kije kami dr start masuk lg..
n tbe2 tah dr stesen mane ade akk ni n kuarge dy berserta babynyerr yg cute nek duk kt blakg org sblah aku..
huhuuu..
niatneyrr kami ni na bg la snek2 yg kmi bli kt ank dy tp disebabkn kami ternampak ank akk tuh mkn kentang happy meal.
kami pon bekir due tige kali na bg ke tanak..'hahaaa..
malunyerr ase kalo na bg...
mknn kmi tuh da la ta sbrape..
akhirnya aku msuk dlm beg snek tuh.
hahahaaa..
memng malu gler r ase..
nsb bek ta bg lg..
huahua.
smpai2 jew kat stesen ktm segamat tuh aku tnggu la dgn pnuh kesabaran ketibaan kuarge aku..
memang penat lah..
ngtkan blik umah trus..alih2 g shoping dlu..memng hangus duit aku n adk2 kijekn..hahaha
maaflah ye puan sri sarimah n tan sri jusoh..
hahahha
aku takkn pnah lupekan hari yg besejarah bg aku ni  ^_^
t leyh la aku cter kat ank2 jiran aku
pengalaman nek train..hohu..
enjoy seyh..
woooooooouuuuu !!
k u ollz.. cyaaa..
choooooop !!

p/s kepada korunk2
  1. bace doa nek kenderaan ble na nek kenderaan blik umah tuh..huhuu
  2. sdiakan payung sebelum hujan..mksudnyerrr..kalo bleyh shoping sblum blik uh..korg shoping jew k..bli la papew yg patot...
  3. jangan sesekali bli mee hun goreng kat dlm train uh..dah la mahal..terase cm mkn dawai jew td..huhu
  4. sesalu2 lah ambil tahu pasal dunia luar k..jgn jd cm aku ni haaa..ta kne klentong ngn pak cik teksi...hwaaaaa   >_<
k..
jumpe lagi...
ngantuk sudaaaa...
adios 
^_^

No comments:

Post a Comment

jOm mEngKriTik