Live Your Life!! Lets Go Crazy

Tuesday, December 21, 2010

rindunyer ^_^

salam...
rindu ??  knapa kita mesti merasa rindu ?? hummm...
aku rindu sangat dgan cikgu aku, kawan2 skolah aku, acik kantin n ta dilupakan akk koop..
soalan yg selalu bermain di fikiranku
bile la aku dapat jumpe dgan diorg semua ??
bukan ape..rase rindu ni aku rase tak dapat nak digambarkan lagi..
alkisahnye begini....
tadi, mase aku tgah duk nak renovate blik aku..
tetibe aku tenampak sume kertas soalan n nota2 yg aku simpan dari form 4 till form 5..
aku rase macam aku na sekolah balik
betapa seronoknya kenangan diwaktu sekolah dulu
banyak pengalaman aku timba mase kat skolah
tapi...bukan pengalaman yang aku lalui sendiri..
ianya pengalaman yang diceritakan oleh guru2 kesayanganku tentang kehidupan di luar (lpas sekolah)
pelbagai nsihat yang diberikan kepada aku dan rakan2
semata2 untuk meneruskan kehidupan di laur yang penuh dengan cabaran dan dugaan...
TERIMA KASIH CIKGU kerana telah mendidik aku sehingga aku menjadi aku yang di saat ini ingin berjuang untuk menjadi pendidik sepertimu..
ouh rindu...rindu...rindu..
aku rindu na duk dpan cikgu..na hafal format pp n kunci kira2..aku rindu na buat karangan..aku rindu na wat kerja kursus..aku rindu nak ajar kawan2 aku..aku rindu na masuk blik guru..aku rindu kelas aku..aku rindu tempat duduk dan meja aku..aku rindu buku aku..
segalanya aku rindu..
boleh ke aku n kawan2 berkumpul macam dulu dan belajar dalam kelas macam dulu...
duduk atas kerusi kami macam dulu dan bersembang dengan membe sebelah...
haish !! rindu !! rindu !! rindu !!

p/s: to ollz ..
  • jagan sesekali korg sie2kan zaman skolah korg
  • hargailah ape yg korg ade dengan sebaik mungkin
  • timbalah ilmu sebanyak yg mungkin dari guru nescaya dyorg takkn kdekut pnyelah

Salam Rindu buat GURUKU...

No comments:

Post a Comment

jOm mEngKriTik